16 en 17 oktober - Reisverslag uit Jaisalmer, India van JessicaIndia - WaarBenJij.nu 16 en 17 oktober - Reisverslag uit Jaisalmer, India van JessicaIndia - WaarBenJij.nu

16 en 17 oktober

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg

24 Oktober 2014 | India, Jaisalmer

Hoi lieve allemaal,

Daar ben ik eindelijk weer! Ik heb de laatste dagen eigenlijk geen tijd gehad om me blog bij te houden. We zijn zo druk met onze projecten en het is gemiddeld 46 grade.

16 oktober 2014

Vandaag hebben we even geen zin om al in de ochtend in de weer te zijn. We namen het er heerlijk van met een omelet op toast en een pot grote koffie.
De zon schijnt al volop. Dit belooft weer een mooie warme dag te worden!
Ik ben niet zo lekker, heb veel pijn in me buik. Voor zekerheid even naar de dokter. Het klopt, er is wat met me organen aan de hand. De dokter geeft me homeopatische tabletten mee en ik moest even rusten.
Henriette is naar de markt geweest om het een en ander te halen voor de kadotjes die we voor 200 kindjes maken voor Diwali.
Nadat zij terug kwam en ik even op het dakterras heb geslapen zijn we naar Deepu en zijn vrouw gegaan. We hebben in hun winkel samen met Pankaj en een andere vriend de kadotjes ingepakt. Na een kleine 3 uur alles sorteren en de 200 zakjes gevuld te hebben en ontzettend veel gelachten te hebben konden we heerlijk lunchen bij Pankaj thuis.
Wat een prachtige mensen. Zo gastvrij en zo lief.
We hadden allemaal kadotjes gekocht voor ze die we meteen konden geven. Ze zijn zo dankbaar allemaal en de knuffel die ze je geven voelt echt als een warme deken, zo oprecht gemeend.
Na een heerlijke lunch, die we uiteraard op de grond hebben gegeten, was ik zo moe dat ik echt naar het hotel terug wilde.
Voor de deur van het hotel ligt een lief hondje. Ik ben met Yasin (een hotelwerknemer) naar de shop gegaan om melk en koekjes te kopen. Wat een schatje dat hondje, die wil ik meenemen!

17 oktober 2014

Vandaag zijn we al vroeg in de weer. We hebben bij de boekenwinkel/koffieshop van Pankaj en Manish alles schoongemaakt. Alle boeken en kaarten eruit en alles stuk voor stuk schoonmaken. Vanwege de woestijn komt al dat zand ook in de winkels terecht.
Nadat de winkel schoon was konden we de koffieshop aanpakken. Deze zag er niet uit. De muur is stuk en de kussens hebben geen hoezen. Het ziet er werkelijk niet uit.
Aan de slag! alles eruit. Muur bekleden met een mooi geel wandkleed. De kussens met leuke indiaanse slopen. Op de grond een paars kleed. Alles zoals het echte India is. KLEURRIJK!
Nadat we de shop zo goed als helemaal af hadden hebben we de keuken schoongemaakt en opgeruimd. De eerste koffie kan worden gezet. Echte koffie met een dikke schuimlaag. Voor aan de muren hebben we art gekocht, deze kunnen ze als er vraag naar is door verkopen, zo hebben ze extra inkomen!
Om 11 uur zijn we met de Tuk Tuk naar het schooltje gereden. Ik kon niet wachten op dit moment. Hier had ik zoveel zin in. Met open armen werden wij weer ontvangen. Allemaal kleine kindjes met grote ogen zaten daar op de grond te wachten. De kleintjes vooraan en de oudste achterin. Ze hebben al vakantie en komen speciaal voor de kadotjes naar school.
We moesten nog even wachten op een paar kindjes die later kwamen, daarom besloten ze om voor ons te zingen en te dansen. Ik voelde me zo speciaal. Ookal klonk het nergens naar en was het zo vals als wat, het was echt mooi!
Toen was het toch echt tijd, kadotjes! Happy Diwali en een tasje. Hierin zit vuurwerk, tandenborstel, snoepjes, speeltje, deepak, zeep, shampoo en nog wat kleine dingetjes. Die snuitjes, die grote glimlach. Kon ik hier me job maar van maken!
Nadat alle kadotjes waren uitgedeeld kreeg ik ook een kadotje. Het oudste meisje van de school gaf me een prachtige goude armband.
We hebben nog even alles doorgenomen me het schoolhoofd. Buiten stonden alle kindjes met elkaar in de zakjes te kijken, andere liepen snel naar huis om het tasje daar uit te pakken.
Vervolgens zijn we naar de markt gegaan. We zijn een prachtige jurk wezen kopen voor Diwali.
Omdat ik hier veel met lokale bevolking te maken heb wil ik graag Hindi leren. Daarom geeft Prem (een hotelmedewerker) me Hindi lessen en ik geef hem Engels. Het gaat al heel goed!

Namaste! en tot snel!

  • 24 Oktober 2014 - 18:36

    Johnny Jagroep:

    Leuk Jes! Echt een mooie ervaring, ben jaloers! Subh divali! Kan niet wachten op de foto's! Groetjes!

  • 24 Oktober 2014 - 20:40

    Henk Buijs:

    Jes, से यह बस ठीक का आनंद xxx

  • 24 Oktober 2014 - 23:51

    Patricia:

    He jess

    wat leuk om dit te lezen wat een ervaring heel aangrijpend wat jij allemaal mee maakt .

    groetjes patricia

  • 25 Oktober 2014 - 17:10

    Petra:

    Lieve jes
    Ik ben blij dat het goed met je gaat
    Wat maak je veel mee
    Groetjes ×××

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 6674

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 16 November 2014

Vrijwilligerswerk in Jaisalmer, India

Landen bezocht: